Analityka dla e-commerce.
Wiedza, która procentuje.


Analityka to jedna z najważniejszych kwestii związanych z prowadzeniem dochodowego sklepu internetowego. Odpowiednio przeprowadzona analiza pozwala poznać zachowania i oczekiwania klientów, zmaksymalizować współczynnik konwersji oraz w znaczący sposób ograniczyć koszt pozyskania transakcji. Nasze działania związane z analityką opieramy o Google Analytics oraz dedykowane systemy analityczne.

Czy masz wrażenie, że wydajesz za dużo środków na pozyskanie transakcji? A może zastanawiasz się w jaki sposób zwiększyć średnią wartość koszyka, zbudować lojalność klienta, tym samym podnosząc wskaźnik LTV? A może Twoim problemem są porzucone koszyki lub użytkownicy, którzy odwiedzają Twój sklep a nie dokonują w nim zakupów?

Odpowiedzią na powyższe problemy jest dobrze przeprowadzona analiza danych. Pozwala ona znaleźć wąskie gardła, miejsca w których Twoi klienci opuszczają sklep nie dokonując w nim zakupów, odkrywa problemy związane z ofertą i utrzymaniem klienta. Rzetelna analiza danych to także realne oszczędności i zyski – ograniczenie kosztów reklamy poprzez sprecyzowanie grupy docelowej, etapu zakupowego oraz wzrost współczynnika konwersji w sklepie. Odpowiednio wdrożona analityka sprawia, że reklama sklepu internetowego staje się opłacalna.

Analiza zachowań klientów

Podstawową analizą danych w każdym sklepie internetowym jest analiza zachowań klientów. Analizę taką najczęściej przeprowadza się na podstawie bazy danych o klientach i historii ich zamówień z systemu sklepowego. Obliczamy między innymi zaawansowany wskaźnik LTV (CLV), w podziale na liczne segmenty, co pozwala nam ustalić zarówno poziom akceptowanych wydatków na poszczególne grupy klientów jak i stworzyć prognozę przyszłych przychodów.

Przeprowadzamy także segmentację klientów, między innymi w oparciu o ich wydatki, preferencje zakupowe, tworzymy prognozę ich przyszłych zakupów na podstawie podobieństw do pozostałych kupujących w przeszłości. Umożliwia to nam dotarcie do klienta za pomocą bezpłatnych źródeł ruchu, takich jak własna baza e-mail, SMS, z ofertą, której w danym momencie z dużym prawdopodobieństwem oczekują.

Analiza skuteczności kampanii reklamowych

Dobrze prowadzona reklama sklepu internetowego, opiera się o podstawę, jaką jest rzetelna analityka. Tylko mierząc skuteczność osiąganych celów reklamowych, współczynnik konwersji e-commerce, analizując zachowania klientów w sklepie internetowym jak i interakcje z reklamami, jesteśmy w stanie osiągnąć wysoki wskaźnik ROAS. Analiza skuteczności reklamy dla e-commerce jest szczególnie ważna w dobie stale rosnącej konkurencji. Tutaj nie ma miejsca na intuicję – wszystkie decyzje dotyczące optymalizacji kampanii, kreacji reklamowych lub targetowania, muszą być podejmowane na podstawie danych.

W ramach analizy skuteczności kampanii reklamowych, przeprowadzamy także analizę ścieżek konwersji oraz modelowanie ścieżek konwersji dla przyszłych kampanii. Pozwala to na ogromne oszczędności poprzez usunięcie zbędnych punktów styku z reklamą, jak i na znaczny wzrost przychodów poprzez dotarcie do użytkowników, którzy potrzebują dodatkowych komunikatów aby dokonać zakupu.

Analityka jest naszą pasją, dlatego zapraszamy do kontaktu z nami. Opisz nam szczegółowo Twój problem, wyzwanie przed którym stoisz. Zrobimy wszystko aby Twój sklep internetowy rozwijał się i przynosił coraz większe zyski.



Bądźmy w kontakcie

Zapraszamy do kontaktu z nami. Chcemy poznać Twój problem lub wyzwanie przed którym stoisz.

  Skontaktuj się!